Friday, June 19, 2009

Pasal kereta idaman


Toyota Caldina pernah menjadi pujaan hatiku suatu masa dahulu....

Kalini terasa macam nak cakap pasal kereta idaman..ishh,ishh,ishh satu masa dahulu aku memang tergila-gilakan kereta ni..Caldina..mcm keta idaman cik puan merbok sekarang...aku memang dah lama idamkan keta tu...sbbnya memang ranggi gilerr kalau aku drive keta tu..dan keta tu jugakk masih rare di muka bumi Malaysia niii...memang betulll..mana aku pegiii mesti ada orang overtake aku, drive keta idaman aku tuuu...memang bikin panass jee...tapi bila pikir2 balik...bagi aku keta ni tak praktikal sbb dia cuma SUV dan bukan MPV yang ternyata menjadi trend life style masa kini..susah untuk aku sebab aku suka travel dgn barang yang banyak...lalu ku kuburkan aje hasrat murni ku itu...


Toyota Wish..paling lama bertahta di hati..

Pas hasrat untuk mencapai Caldina dikuburkan aku berkenan pulak dengan yang nii..tambah-tambah lagi bila sahabat baikkku sudah angkat satu...masa tu keta ni pum masih rare lagii...tahun berlalu..keta ni jugakk semakin banyak kat atas jalan raya..harganya bagi version recon pun dah merudum...ramai dah mampu pakai keta...aku pun dah jemu bila tengok keta niii..keta ni memang lama jugak bertahta di hatiku...tapi aku rasa kalau aku mampu beli dengan pinjaman bank pun kali ni aku takkan beli dia dahh..sebab hati aku dah terpaut dengan yang kat bawah ni pulakkk...hubby kata drive Wish tak comfort,masa corner also not so good..then, I leave it to the expert...memandangkan audit testing tu dia yang buat so..aku akur..bila hati aku mula berbunga-bunga dengan yang ni...


Honda Stream...ntah bila dapat kat aku...

setakat ni...buat masa ni hatiku masih pada dia...harganya pulaks yang membuatkan dia masih tak banyak berada di atas jalan raya...tapiii akan ku usahakan jugakk...aku akan bekerja keras..rajin dan pasti dapat ku beli MPV idamanku ini...

sekian wassalam.

1 comment:

Dilla said...

xpe hasnah...kita pastikan suatu hari nanti kita akan dapat kereta idaman kita yek.....lanie...kita berangan lah dulu....hihihi